نمایشگاه جهانی اکسپو چیست؟

کسب درآمد
تبلیغات

تبلیغات

موضوعات

موضوعات

دانلود معرفی بناهای عمرانی
مقاله
آموزش
اخبار
جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

امکانات جانبی

امکانات جانبی

نمایشگاه جهانی اکسپو چیست؟

 

نمایشگاه جهانی اکسپو با نمایشگاه های تجاری که اغلب برگزار می شود، متفاوت است. نمایشگاه اکسپو رویدادی انتفاعی نیست، بلکه صحنه ای برای نمایش  دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشورها و دورنمای توسعه آنها می باشد.همچنین بخش عمران و سازندگی نیز یکی از بخش های مهم این نمایشگاه می باشد. شرکت کنندگان عمده آن کشورها و سازمان های بین المللی هستند. نخستین نمایشگاه اکسپو در سال 1851 میلادی در لندن برگزار شد و تا کنون 24 شهر این نمایشگاه را برگزار کرده اند. میزبانی نمایشگاه اکسپو برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور میزبان و تبادلات و همکاری های بین المللی بسیار مفید است. از این رو، تمام کشورهای عضو دفتر نمایشگاه های بین المللی بی آی ای (BIE) مایلند میزبانی این نمایشگاه را به عهده بگیرد. 

 

 

 


امتحان موفقیت آمیز پل RUSSKY ISLAND

 

 آزمون دینامیک از پل بر روی تنگه بسفر شرقی به طور موفقیت آمیزی در Primorie تکمیل شد.

 

این آزمایش ها برای نشان دادن قدرت پل برای تحمل وسایل نقلیه است که قبل از راه اندازی بزرگترین پل کابلی جهان انجام پذیرفته است. این پل شهر ولادی وستک را به جزیره Russky متصل می کند.بار آزمون شامل 28 کامیون دامپر سنگین، که هر کدام حامل 27.5 تن سنگ  از سنگ های معادن می باشداین ماشین های سنگین در حالت های مختلف از روی پل عبور میکنند. مثلا با حرکت های ناگهانی، حرکت با سرعت های متفاوت با ترمز و یا همچنین عبور از روی دست انداز استحکام این پل را مورد آزمایش قرار میدهند.

 

مهندسان آزمایشگر این پل برای اندازه گیری حداکثر میران تحمل پل، از پیشرفته ترین وسایل اندازه گیری که شاید وزن خود این وسایل به 10 ها تن برسد بهره میبرند تا میزان استحکام با دقت قابل قبولی اندازه گیری شود.تست های دینامیک نشان دهنده مرحله پایانی ساخت و ساز پل است که در آن تمامی مفاهیم طراحی در نظر گرفته شده و ملاحظاتی جدی دیکته شده که از آن جمله شرایط زمین شناسی، آب و هوا، و زمین لرزه را میتوان نام برد تا بالاخره افتتاح این پل بسیار چالش برانگیز منطقه تصویب شود.همچنین باید این را در نظر داشت که برای اطمینان از امن بودن تردد بر روی این پل، این آزمایشات در سخت ترین شرایط انجام پذیرفته اشت. به گفته Aleksey Baranov مدیر OKSC USK  که مسولیت ساخت این پروژه را بر عهده داشته است، این پل برای تحمل هر نوع وسیله تقلیه موجود در حال حاضر و آینده  آماده می باشد. همچنین این فرد با اطمینان کامل بیان کرده که طول عمر این پل برای 100 سال آینده طراحی شده است.

 

 

ترجمه : mohammad


تاریخچه ساخت برج ایفل + تصویر

 برج ایفل که در زبان فرانسه La Tour Eiffel نامیده می شود، برجی فلزی استکه در فضای یک سبز عمومی (Champ de Mars) در مجاورت رود سن (Seine) درپاریس بنا شده است. ایفل مرتفع ترین بنای پاریس، در زمره مشهورترین نمادهای جهان است که امروزه از مهم ترین مراکز جذب توریست به شمار می رود.نام ایفل در حقیقت برگرفته از نام گوستاو ایفل (Gustave Eiffel) طراح این برج باشکوه است.

 

 

 


اعداد و ارقام
برج ایفل با ۳۰۰ متر ارتفاع تقریبا معادل یک ساختمان ۷۰ طبقه می باشد، با انضمام یک آنتن ۲۴ متری که در بالای آن قرار گرفته ارتفاع کلی برج به ۳۲۴ متر - یک ساختمان ۸۱ طبقه -می رسد.

ایفل در سال ۱۸۸۹ به عنوان مرتفع ترین برج جهان بنا شد و این عنوان را تا سال ۱۹۳۰ که آسمانخراش کرایسلر (Chrysler) با ۳۱۹ مترارتفاع در شهر نیویورک ساخته شد، حفظ کرد. امروزه ایفل، در کشور فرانسه پس از برج فرستنده Allouis Longwave با ۳۵۰ متر ارتفاع، در رده دوم قراردارد، اما در شهر پاریس کماکان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

دراین بنا ۷,۳۰۰ تن فلز به کار رفته و وزن کلی آن ۱۰,۱۰۰ تن می باشد. تعدادپله هایی که به نوک برج منتهی می شود تقریبا پس از هر بار بازسازی تغییرکرده، در ابتدا ۱,۷۱۰ پله وجود داشت، در اوایل دهه ۱۹۸۰ پس از اولین بازسازی، تعداد آنها به ۱,۹۲۰ رسید و امروز نیز ۱,۶۶۵ پله در ایفل به چشم می خورد.

بسته به دمای محیط اطراف، نوک برج ممکن است بر اثر انبساط فلزات، در قسمتی از برج که به سمت خورشید است، تا هشت سانتی متر تغییر مکان داشته باشد.

به منظور حفاظت در مقابل زنگ زدگی هر هفت سال یکبار با استفاده از ۵۰ تن رنگ، ایفل را رنگ می کنند. رنگ هایی که به کارگرفته می شود بسته به موقعیت متغیر است، در حال حاضر رنگ ایفل تقریبا قهوه ای است.

تاریخچه
این بنا بین سالهای ۱۸۸۷ تا ۱۸۸۹ به عنوان ورودی یک نمایشگاه بین المللی (Exposition Universelle) که به مناسبت یکصدمین سالگرد انقلاب فرانسه برگزار می شد، در مختصات جغرافیایی ۴۸°۵۱′۲۹″N و۲°۱۷′۴۰″E ساخته شد. ایفل در روز ۳۱ ماه مارس سال ۱۸۸۹ افتتاح شد و از ۶ماه مه همان سال در معرض بازدید عمومی قرار گرفت.

سیصد کارگر بااستفاده از تعداد سه میلیون و پانصد میخ پرچ، ۱۸,۰۳۸ قطعه فلز ساختمانی رابه هم متصل کردند. عملیات ساخت چنین بنایی بدون شک با خطرات بسیاری همراه بود، زیرا بر خلاف آسمان خراش های عادی، این برج روباز و بدون طبقات میانی بنا شده و عملا به جز دو طبقه که در پایین آن قرار دارد، چیز دیگری به چشم نمی خورد.

به دلیل دقت و احتیاط فراوانی که در ساخت بنا به منظورحفظ جان کارگران به عمل آمد، ساخت این برج عظیم تنها یک نفر تلفات داشت،آنهم در زمان نصب آسانسوری که توسط شرکت Otis، بزرگترین شرکت سازنده آسانسور در جهان، انجام شد.

از ابتدای قرن بیستم، تاسال ۱۹۰۹ که درمجاورت ضلع جنوبی ایفل یک مرکز رادیویی دائمی ساخته شد، از ایفل به عنوان فرستنده رادیویی استفاده می شد. از سال ۱۹۵۷ این برج جهت ارسال رادیو وتلویزیون FM استفاده می شود.

ایفل دو رستوران به نام های Altitude95 در طبقه اول (۹۵ متر بالاتر از سطح دریا) و Jules Verne که یک رستوران فرانسوی بسیار گران قیمت مجهز به آسانسور خصوصی است، قرار دارد.

رخدادها
در سال ۱۹۳۰ با اتمام آسمانخراش Chrysler در نیویورک، ایفل عنوان مرتفع ترین برج جهان را از دست داد.

بین سالهای ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۴ تابلو های تبلیغاتی شرکت سیتروئن (Citroën)، به عنوانمرتفع ترین بیل بوردهای جهان، زینت بخش سه وجه برج بودند.

در سوم ژانویه سال ۱۹۵۶ قسمت بالای برج طعمه حریق شد.

در سال ۱۹۵۹ آنتن رادیویی فعلی به بالای برج افزوده گشت.

درسال ۲۰۰۰ نورافکن های پر قدرت در برج نصب شد و از آن تاریخ تا کنون هر شب نمایشی از نورهای رنگارنگ برج، برفراز آسمان شهر پاریس اجرا می گردد.

در ۲۸ نوامبر سال ۲۰۰۲ شمار بازدید کنندگان ایفل به ۲۰۰ میلیون نفر رسید.

درساعت ۷:۲۰ بعدازظهر روز ۲۲ ژوئیه سال ۲۰۰۳، در اتاق تجهیزات فرستنده رادیویی ایفل، آتش سوزی رخ داد و فرو نشاندن آتش ۴۵ دقیقه به طول انجامید.خوشبختانه این واقعه تلفات جانی به دنبال نداشت.

۷۲ نام
نام ۷۲تن از دانشمندان و مهندسین فرانسوی که در راه اندازی و ساخت این پروژههمکاری داشته اند، بر روی برج حک شده است. روی این حکاکی در اوایل قرن بیستم با رنگ پوشانده شد. در سال ۱۹۸۶ مجددا شرکتی به نام (SNTE(d'Exploitation de la Tour Eiffel Société Nouvelle به بازسازی این حکاکی پرداخت. شرکت مذکور طی قراردادی با مقامات شهر پاریس مسئولیت اداره ونگهداری ایفل را عهده دار شده است.


دانلود کتاب فیزیک هالیدی فارسی + حل المسائل

 در این پست دانلود کتاب فیزیک هالیدی رو قرار دادم که بسیار پر محتوا است و در بیشتر دانشگاه ها به عنوان منبع برای دانشجویان انتخاب میشه. این کتاب به زبان فارسی هستش و البته در کنار اون کتاب حل المسائل اون هم وجود داره که مسائل رو به صورت کاملا واضح برای شما حل کرده. منتظر نظراتتون هستیم. برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

 

دانلود کتاب فیزیک هالیدی 

دانلود حل المسائل فیزیک هالیدی

 

 


دانلود 6 ساعت آموزش ويدئويی اكسل 2013 همراه با زيرنويس انگليسی

 اگر يك مهندس هستيد و هنوز كار با اكسل را بلد نيستيد بايد بگويم كه بزرگترين اشتباه خود را مرتكب شديد و بايد هرچه سريعتر به يادگيري اين نرم افزار بپردازيد. اما ما امروز 6 ساعت آموزش تصويري و كاربردي اكسل 2013 را براي شما آماده دانلود كرديم.اين آموزش محصولي از شركت معظم ليندا است كه محصولات آموزشي و كيفيت آموزشهاي آن زبانزد خاص و عام است.اين آموزش به زبان انگليسي و همچنين داراي زيرنويس انگليسي ميباشد كه در ادامه همراه با فايل هاي تمريني آن قابل دريافت است .در ادامه ميتوانيد سرفصل هاي آموزش همراه با لينك دانلود آن را پيدا كنيد

 

 

 

برای دانلود و خواندن سرفصل های این آموزش به ادامه مطلب مراجعه بفرمائید...


  • تاریخ ارسال : جمعه 5 مهر 1392 ساعت: 18:2
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

دانلود کتاب آموزش تصویری ساخت بنای بتنی

 

 

شما در اين كتابچه تصويري با مراحل ساخت يك ساختمان كوچك آشنا ميشويد اين راهنما در 35 صفحه با تصاويري از مراحل ساخت است و داراي سر فصل هاي زير ميباشد
 

تخریب و پی کنی

قالب بندی پی

بتن مگر

پی سازی

آرماتوربندی پی

وصله آرماتورها

.

.

.

 

 

برای دانلود کتاب به ادامه مطلب مزاجعه کنید...

 


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 3 مهر 1392 ساعت: 19:3
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

معرفی کامل برج میلاد تهران + تصاویر

 

معرفی برج میلاد:

 

 

 

برج میلاد شاخص ترين ساختمان شهر تهران با ارتفاع 435 متر ششمین برج بلند تلويزيوني و مخابراتي دنيا در نوع خود است.

برج ميلاد شامل پي ، ساختمان پاي برج (لابي) ، شفت، ساختمان راس و دكل مخابراتي و تلويزيوني است.

وزن تقريبي برج حدود 150  هزار تن ، بيشترين قطر سازه رأس 60 متر در تراز280 متري ، حجم بتن ريزي كل پروژه حدود 63 هزار متر مكعب وحجم شيشه مصرفي حدود 17 هزار متر مربع است .

كاربري برج تسهيل و گسترش ارتباطات بيسيم (Wireless) در سطح تهران بزرگ ، بهينه سازي و گسترش پوشش راديو و تلويزيون (VHF/UHF/FM) ، ايجاد زير ساخت هاي تلويزيوني ديجيتال  (DVB/MVDS) ، هواشناسي و كنترل ترافيك و گردشگری است .

 

جلوه اي از نوآوري

برج ميلاد تهران آسمان خراشي چند منظوره است كه در شمال غربي تهران قرار دارد . برج ميلاد بلندترين برج ايران ، ششمین برج مخابراتي جهان به شمار مي آيد . ساختمان راس برج با 12 هزار مترمربع زيربنا از نظر وسعت كاربري در ميان تمامي برج هاي دنيا مقام نخست را دارد .

برج ميلاد تهران به خاطر ارتفاع بلند و شكل ظاهري متفاوتش تقريباً از كليه نقاط شهر تهران قابل رويت است و از اين رو يكي از نمادهاي پايتخت ايران به شمار مي آيد .

كلنگ ساخت اين برج در زمستان سال 1376 خورشيدي با نام برج يادمان به زمين خورد و در سال 1380 خورشيدي به مناسبت يكصدمين زاد روز روح الله خميني ( ره ) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به برج ميلاد تهران تغيير نام داد . و با تلاش غيور مردان عرصه مهندسي همت بلند شهرداري وقت دکتر قالیباف و همياري تمام عيار اعضاي شوراي شهر در مهرماه 1387 به بهره برداري رسید .

 

منبع: پرتال رسمی برج میلاد

برای خواندن بقیه توضیحات به ادامه مطلب مراجعه شود...

 


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 2 مهر 1392 ساعت: 12:4
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب

لغتنامه اصطلاحات در مهندسی عمران

 در این پست یک لغتنامه از اصطلاحات عمرانی رو براتون قرار دادم.  خصوصیت این لغتنامه اینه که تمام واژه های مجود در آن هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی می باشد. هم چنین در زیر میتوانید قسمتی از این لغتنامه رو مشاهده بفرمائید. برای دیدن کل لغتنامه به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

 

 

Component

 جزء، عنصر

Magnitude

 بزرگی، عظمت حجم

Frequency

 تکرار، تناوب

Occurrence

 اتفاق، پیش آمد

Deformation

 تغییر شکل

Displacement

 جابجا کردن

Assessment

 ارزیابی

Excess

 اضافی

Hence

 بنابراین

Considered

 رسیدگی کردن

Strictly

 سخت، دقیق

Equipment

 تجهیزات

 

منبع: سایت ایران ترجمه

برای دیدن لغتنامه کامل به ادامه مطلب مراجعه بفرمائید...

 

 


  • تاریخ ارسال : دو شنبه 1 مهر 1392 ساعت: 16:40
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
ادامه مطلب
ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      پشتيباني آنلاين

      پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين
        آمار

        آمار

          آمار مطالب آمار مطالب
          کل مطالب کل مطالب : 29
          کل نظرات کل نظرات : 10
          آمار کاربران آمار کاربران
          افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
          تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

          آمار بازدیدآمار بازدید
          بازدید امروز بازدید امروز : 1
          بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
          ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
          ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
          آي پي امروز آي پي امروز : 0
          آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
          بازدید هفته بازدید هفته : 1089
          بازدید ماه بازدید ماه : 1389
          بازدید سال بازدید سال : 2445
          بازدید کلی بازدید کلی : 204805

          اطلاعات شما اطلاعات شما
          آی پی آی پی : 3.16.83.150
          مرورگر مرورگر :
          سیستم عامل سیستم عامل :
          تاریخ امروز امروز :
          تبادل لینک هوشمند

          تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند
            برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی عمران و آدرس e-omran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






            خبرنامه

            خبرنامه

              براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



              آخرین نطرات کاربران

              آخرین نطرات کاربران

                فاطمهفاطمه - دستتون درد نکنه وااااااااقعا عالی بود - 1395/2/12/e-omr
                abasabas - - 1394/6/8/e-omr
                مهمانمهمان - ببخشید من وقتی دانلود میکنم به صورت فایل مدیا پلیر میادو وانلود میشه باید چی کار کنم!!!
                پاسخ:مجددا امتحان بفرمائید. مشکل حل شد! - 1393/7/25/e-omr
                امیرامیر - رمز فایل چیه؟
                پاسخ: دوست عزیز لینک جدید جایگزین شد. بدون پسورد دانلود بفرمائید. با عرض پوزش - 1393/7/15/e-omr
                zarazara - سلام خسته نباشید ؛ پسورد فایل Rar چی بزنیم ؟
                پاسخ:کاربر گرامی ؛ لبنک جدید کتاب هالیدی بدون پسورد قرار گرفت. در صورت وجود هر گونه مشکل مجددا ما رو در جریان بگذارید - 1393/7/13/e-omr
                سجادسجاد - بابا پسووردش چیه ؟ از چه سایتی بلند کردی ؟
                پاسخ:لینک جدید جایگزین شد. لینک جدید پسورد ندارد. ممنون که مشکلات رو به ما میگید - 1393/7/12/e-omr
                باباییبابایی - سلام من فایل کتاب فیزیک هالیدی رو دانلود کردم اما فایل زیپ شده باز نمیشود و رمز میخواهدو شما هم رمز رو مشخص نکردید.

                ممنون
                پاسخ:دوست عزیز، لینک جدید جایگزین شده و پسورد ندارد - 1393/7/6/e-omr
                مریممریم - وبت عالیه به منم سر بزن - 1393/7/3
                ghazalghazal - سلام خسته نباشیدوبتون عالیه

                موفق باشید
                پاسخ: سلام. متشکرم نظر لطفتونه - 1392/8/14
                احمداحمد - سلام، لطفا راهنمای اتوکد رو هم ضمیمه نرم افزار کن. چرا که این نرم افزار بدون کلاس یا راهنما امکان استفاده اش مشکله - 1392/8/4

                درباره ما

                  به وبلاگ من خوش آمدید

                کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به مهندسی عمران بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف